Veel gestelde vragen

Op deze pagina geven wij u een antwoord op vragen, die regelmatig aan ons worden gesteld.
Mochten er na het antwoord nog vragen zijn, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Hoe plaats ik een bestelling?
U kunt rechtstreeks vanaf onze homepage een categorie aanklikken. Kies daarna in welke sub-categorie u uw artikel wilt zoeken. Indien u een specifiek artikel zoekt, kunt u in de zoekbalk een trefwoord of artikelnummer invullen. Alle beschikbare artikelen, behorende bij het door u ingevulde trefwoord, komen in beeld. Het is mogelijk dat de artikelen in meerdere tabbladen worden getoond. Indien u meer informatie over het product wilt, of wanneer u de foto wilt uitvergroten, klikt u op de foto van het artikel. Bij veel producten is een detailfoto toegevoegd. Indien u het artikel wilt bestellen, vult u in het vakje “Aantal” het aantal artikelen in. Heeft u het aantal gewijzigd in uw winkelwagen klik dan eerst op winkelwagen bijwerken om het in het gewenste aantal te wijzigen. Standaard staat hier 1 ingevuld. Vervolgens klikt u op de gele balk “Toevoegen aan winkelwagen”. Indien u nog meer artikelen wilt bestellen, herhaalt u de hierboven genoemde stappen. Indien uw bestelling compleet is, klik dan op de knop “Afrekenen”. Hier dient u uw naam en adresgegevens in te geven en te kiezen of u de bestelling wil laten verzenden of eventueel op wilt laten bezorgen op een afhaal locatie bij u in de buurt. Kies vervolgens de betaalmethode en na het aanvinken van akkoord van onze Algemene Voorwaarden dient u op de knop “Plaats Bestelling” te drukken. De bestelling is nu geplaatst. Als u deze stappen succesvol hebt doorlopen, krijgt u de volgende e-mail : Uw bestelling is ontvangen. Bedankt voor uw bestelling! Uw ordernummer is: (9-cijferig referentienummer). U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling met de details van uw bestelling en een link om de voortgang te kunnen volgen. Na het afronden van de betaling wordt de bestelling in ons Backoffice administratiesysteem verwerkt en wordt uw order door ons verzendklaar gemaakt en verstuurd. Alle artikelen die op onze site worden vertoond zijn op voorraad (uitgezonderd fouten in ons voorraadsysteem) of bij eventuele grote aantallen.
Ik kan een artikel niet in mijn winkelwagen plaatsen?
Kunt u iets niet in uw winkel wagen plaatsen dan is het artikel momenteel uitverkocht.
Mijn winkelwagentje is na het toevoegen van een artikel steeds weer leeg, hoe kan dit?
Controleer of de webbrowser, waarmee u onze website bezoekt, de zogenaamde "cookies" accepteert. Door middel van deze cookies kunnen wij u als bezoeker "herkennen" bij het opvragen van webpagina's en zo de inhoud van uw winkelwagentje blijven tonen. In Internet Explorer kunt u de instelling voor cookies als volgt controleren: Ga naar menu Extra -> Internet Opties. Klik op het tabblad Privacy. Wanneer de knop "Standaard" kan worden aangeklikt, klikt u deze aan en kiest u voor de optie "OK". Hiermee is het accepteren van cookies automatisch ingesteld.
Is het online betalen van mijn bestelling bij jullie wel veilig?
Alle door ons geaccepteerde online betaalmethodes worden via een beveiligde en versleutelde SSL Extended Validation-verbinding aan u aangeboden. Dit betekent dat het niet mogelijk is, dat derden de gegevens tijdens de transactie kunnen onderscheppen. Een beveiligde verbinding kunt u herkennen aan de groen gekleurde adresbalk en aan het hangslotje dat erbij staat.
Ik heb een bestelling gedaan, wanneer wordt deze afgeleverd?
Alle aangeboden artikelen zijn normaliter (ruim) op voorraad. Bij elk artikel communiceren wij met de voorradigheid en levertermijn. Onder voorbehoud van tel- en pickfouten en eventuele synchronisatie van onze voorraad. Als u uw bestelling voor 17:00 uur heeft betaald zal uw bestelling diezelfde werkdag nog worden verzonden (mits de bestelde hoeveelheid voldoende voorradig is). Uw bestelling wordt dan bij Bpost aangeboden voor verzending. Mocht u niet thuis zijn dan zal Bpost het pakket de volgende dag opnieuw aanbieden. Indien u een tweede keer niet thuis bent dan zal het pakket naar het postkantoor worden gebracht en kunt u het pakket zelf ophalen met behulp van het briefje dat de postbode bij u in de brievenbus heeft gedaan. Bpost levert uw bestelling na verzending door ons normaliter binnen 1 werkdag bij u af. Via e-mail wordt u op de hoogte gehouden van statuswijzigingen van uw bestelling. U bent als klant ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste naam-, adres- en woonplaatsgegevens. Mochten er onverhoopt onjuiste gegevens worden verstrekt door de klant en dit vertraging veroorzaakt bij het afleveren van uw pakket zal Party Group B.V. hiervoor nooit aansprakelijk kunnen worden gesteld. Mochten er door verstrekking van de onjuiste gegevens het pakket opnieuw moeten worden verstuurd zal het Party Group B.V hiervoor opnieuw verzendkosten in rekening brengen.
Retourneren?
Alle artikelen, die ons magazijn verlaten, worden zorgvuldig gecontroleerd. Mocht u desondanks niet tevreden zijn dan kunnen wij de door u ontvangen artikelen omruilen voor een andere maat of kleur, laten vervangen door een ander artikel of u kunt uw bestelling zonder opgaaf van redenen volledig retourneren. De verzendkosten voor het retourneren zijn altijd voor rekening van de koper. Party Group B.V. levert alle artikelen met de garantie, die van het betreffende artikel verwacht mag worden. Hierbij is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat dat van een product verwacht mag worden dat het datgeen doen wat er redelijkerwijs van verwacht mag worden. Indien een artikel bij aankomst beschadigd is, dan kunt u dit het beste direct via e-mail aan ons melden en het artikel vervolgens in overleg aan ons retourneren. ''Wanneer u een artikel retour stuurt, doet u dit dan binnen 14 dagen na het moment van herroeping, in de originele verpakking van het artikel zelf, met begeleidend briefje in de doos of enveloppe, en uw (kopie) factuur en/of bestelreferentie''. Zorg ervoor dat uw retourzending voldoende is gefrankeerd. Het retouradres is: Party Group B.V., Nieuwstraat 52 4524 EG Sluis. Mocht u willen ruilen, wilt u dan aangeven op de achterzijde van de factuur wat er geruild moet worden en eventueel in welke maat of kleur. Bent u niet tevreden over een artikel of ziet u van de bestelling af en wilt u het betaalde bedrag teruggestort, vermeld dan in uw begeleidend schrijven.

Verzendkosten voor de heenzending (mits de bestelling compleet retour gezonden wordt) worden eveneens voor onze rekening genomen. Kosten voor de retourzending komen voor rekening van de klant. Terugbetaling van het aankoopbedrag gebeurt altijd binnen een termijn van 14 kalenderdagen.

Vanaf € 39,- versturen wij uw bestelling gratis. Als u producten retour stuurt en het bedrag van de bestelling komt onder die grens van 39,- zullen wij dan ook € 4,95 verzendkosten in rekening brengen. Houd u hier rekening mee bij het retourneren van door u bestelde artikelen.

Het retouradres is: Party Group B.V., Dumortierlaan 32 8300 Knokke. Hierbij een PDF om het retour formulier te kunnen downloaden

Indien u een pakket naar ons stuurt, bewaart u dan altijd het afgiftebewijs dat u op postkantoor krijgt. Mocht uw zending onverhoopt zoekraken dan kunt u middels uw afgiftebewijs aantonen dat u een retourzending heeft gedaan. Let op! Als de retourtermijn is verstreken dan zullen wij uw retourzending niet honoreren. Als u de geretourneerde goederen dan terug wilt krijgen, dan brengen bij opnieuw verzendkosten in rekening om de goederen naar u terug te sturen. Als u de goederen heeft gebruikt/beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Kostuums passen, is uiteraard wel toegestaan

Herroeping
Mocht u een bestelling bij ons hebben geplaatst en u heeft zich bedacht kunt u via het zgn. herroepingsformulier wat is geplaatst bij de algemene voorwaarden onder de aankoopverplichting uitkomen binnen 14 dagen. Vanaf het moment van ontvangen bestelling heeft u nog 14 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Voor de duidelijkheid dit herroepingsrecht gaat in vanaf het moment dat u de bestelling fysiek in handen heeft. Vanaf dat moment heeft u 14 dagen de tijd om de overeengekomen overeenkomst te herroepen c.q. te ontbinden. Ook kunt u het formulier meesturen met de eventuele produkten die u naar ons terug wil sturen. U kunt dit formulier ook naar ons e-mailen. Terugbetaling van het door u betaalde bedrag 'zo snel mogelijk' echter altijd binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van goederen of ontbinding van overeenkomst. U dient hiervoor wel een bewijs van verzending aan ons te kunnen overleggen. Mits u alles aan ons terugstuurd zullen wij het volledige bedrag aan u retour betalen. U dient zelf wel te voorzien in kosten van retourneren. Mocht er schade ontstaan aan produkten is dat voor rekening klant. Overigens versturen wij bij een bestelling ook een faktuur mee waarop staat wat u heeft gekocht bij ons. Op de achterzijde hiervan staat ook duidelijk aangegeven wat u moet doen om een produkt terug te sturen. U kunt dit ook meesturen.
Verzendkosten
De verzendkosten in Belgie bedragen bij vooruitbetaling € 4,95. Bestellingen boven de € 39,- verzenden wij gratis. De consument is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste adres gegevens. Heeft u dit niet correct ingevuld en uw bestelling komt retour dan zijn wij genoodzaakt om voor de nieuwe levering (met aangepaste adresgegevens) nogmaals € 4,95 verzendkosten in rekening te brengen.
Hoe kan ik betalen ?

Bij Feestbeest.be kunt u uw bestelling betalen met de volgende betaalmethoden:

Bancontact 
Met Bancontact kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Bancontact, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Meer informatie over Bancontact.


Visacard
U betaalt het totaalbedrag met uw Visacard via een beveiligde verbinding (SSL).


Eurocard / Mastercard
U betaalt het totaalbedrag met uw Eurocard / Mastercard via een beveiligde verbinding (SSL).


Vooruitbetaling
U maakt het totaal te betalen bedrag over op onze bankrekening. Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling verder verwerkt.


AfterPay
AfterPay Achteraf betalen (Nederland en Belgie) AfterPay voert voor feestbeest.be het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via deAfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Feestbeest.be achteraf betalen tot een bedrag van € 250,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay

Maataanduiding 

Wij hebben in ons assortiment de volgende herenmaten.
S= 44/46 M= 48/50 L = 52/54 XL = 56/58 XXL = 60/62 Per herenmaat scheelt dit 2 cm aan de mouwen en broekspijpen.
Damesmaten
Damesmaten vallen vrij normaal uit, maar wij adviseren om altijd een maat groter dan normaal te bestellen. Dit adviseren wij, opdat u eventueel een trui eronder kunt dragen. De sexy jurkjes met het rokje boven de knie vallen altijd vrij klein uit.
Kindermaten
Kindermaten vallen normaal uit. De lengte van uw kind is de kledingmaat.
Hoedenmaten
De maat van de hoed is de omtrek van uw hoofd. Maat one size is meestal maat 59. Maat 53 is de meest gangbare kindermaat. Maat 57 is de meest gangbare damesmaat. Maat 59 is de meest gangbare herenmaat.
Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Al onze prijzen, vermeld op onze website, zijn inclusief 21% BTW.
Klachten?

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. 3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van BeCommerce.be ( www.becommerce.be/nl/consumenten/vragen/klachten )
  2. . De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar BeCommerce.be gestuurd. 5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.')"